training

NL/EN
Deze training is beschikbaar in het Nederlands en Engels. Meer informatie

Kotlin for Developers

Wil je leren programmeren in een krachtige, moderne taal die geschikt is voor front-end, back-end en mobiele platforms? Kies dan Kotlin: one language to rule them all.

3 maart 2025
- Mechelen / Remote
2 dagen
1340 (ex BTW)

Beschrijving

Ontwikkelaars met ervaring in programmeren leren Kotlin, een moderne programmeertaal. Het maakt niet uit welke voorkennis je precies hebt, zolang je de principes van (objectgeoriënteerd of functioneel) programmeren kent.

Je leert de fundamentele eigenschappen van Kotlin, waarna je direct aan de slag gaat met het schrijven van Kotlin-code. Aan de hand van codevoorbeelden leer je de concepten. Aansluitend kun je de training "Advanced Kotlin" volgen, die meteen hierna start.

Leerdoelen

Deze training behandeld de volgende leerdoelen:

CheckmarkExplain the most important characteristics of Kotlin, and why it was created.
UnderstandLogo InfoSupport
CheckmarkProduce a stand-alone Kotlin program that uses a main function, other top-level functions, top-level properties and type inference.
ApplyLogo InfoSupport
CheckmarkProduce code that declares and uses extension functions and properties.
ApplyLogo InfoSupport
CheckmarkUse vararg, infix and destructuring.
ApplyLogo InfoSupport
CheckmarkConstruct a Kotlin application that uses classes (including data, abstract, inner and nested classes), properties, interfaces, sealed classes and a when statement.
ApplyLogo InfoSupport
CheckmarkExplore the purpose of objects, lamdbas and scope functions like with, let and apply by implementing the Singleton design pattern using these constructs.
ApplyLogo InfoSupport
CheckmarkCharacterize the difference between a sequence and a collection, and how the methods in the functional APIs behave for both sequences and collections.
UnderstandLogo InfoSupport
CheckmarkExplain how primitives and other basic types like Strings work (including text blocks and String templates), above and under the hood, including types like Any, Unit and Nothing.
UnderstandLogo InfoSupport
CheckmarkConstruct code using nullability in the best way, along with the necessary operators.
ApplyLogo InfoSupport
Voor bovenstaande leerdoelen gebruiken we de Taxonomie van Bloom

Benodigde voorkennis

Je moet de principes van (objectgeoriënteerd en/of functioneel) programmeren kennen.

Onderwerpen

Introductie

Basics basic elements, classes and properties, choices, loops, exceptions

Functions function declarations, extension functions, working with collections, strings

Classes, objects, interfaces declaring classes, hierarchies, data classes, delegation, object

Lambdas lambda expressions, collection API, sequences, Java interop, receivers

Type system nullability, types, collections and arrays, immutability

Planning

StartdatumDuurLocatie
3 maart 20254 maart 2025
2 dagen
Mechelen / Remote
Dit is een hybride training die remote gevolgd kan worden. Meer informatie
Mechelen / Remote
Dit is een hybride training die remote gevolgd kan worden. Meer informatie
Inschrijven
3 maart 20254 maart 2025
2 dagen
Veenendaal / Remote
Dit is een hybride training die remote gevolgd kan worden. Meer informatie
Veenendaal / Remote
Dit is een hybride training die remote gevolgd kan worden. Meer informatie
Inschrijven
Houd me op de hoogte van nieuwe data

Incompany of persoonlijk advies nodig?

Onze opleidingsadviseurs denken graag met je mee om een persoonlijk advies te geven of een incompany training binnen jouw organisatie te vinden.

Trainers

Vervolgtrainingen

"Trainer die zijn vak kent!"
Marc
  • icon

    Hoge waardering

  • icon

    Praktijkgerichte trainingen

  • icon

    Gecertificeerde trainers

  • icon

    Eigen docenten